Fredag

Den här veckan har det blivit dåligt med uppdateringar, men veckan har gått fort och nu är det fredag :)

Idag ska vi besöka ett nytt dagis, ska bli spännande att jämföra med de andra dagiset som vi var och tittade på.

Den här veckan har Lukas rest sig upp emot möbler för första gången själv! Han är då duktig, bara att han tror att han kan gå. När han står och håller sig i bordet så vänder han sig om och ska gå. Min lilla skrutt!


Söndag

Idag har vi dragit igång projektet Lukas rum, äntligen :)

Å självklart skulle Lukas hjälpa till!

Lukas och älsklingen har åkt till Lukas faster och tittar på fotboll och jag passade på att grundmåla! Jag rycker att det är väldigt roligt att måla!!

Idag har jag även hunnit med att baka hålkakor :) och ikväll blir det tacomys!!


Lördag

Idag har vi haft gårdstädning tillsammans med alla i föreningen! Det gick väldigt snabbt och smidigt, jag och älsklingen städade trapphuset!

Ikväll blir det lördags mys med bakad potatis med skink/tonfisk röra och jag tror även att kvällen kan bjuda på lite spel. Älsklingens syster med sambo kommer hit ikväll å då brukar settlers komma fram tillsammans med tävlingsinstinkterna :) Tror även att jag ska unna mig ett glas vin med!

Ha en trevlig kväll!


10 månader

Idag blir min skrutt 10 månader!!!!

Jag Älskar Dej Lukas!!


Fredag!

Idag är det dagen som jag väntar på hela veckan! :) älsklingen slutar tidigare och helgen är äntligen här! Idag har vi tänkt att börja att fixa i ordning Lukas rum, där det ska målas och tapetseras!

Imorgon är det gårdstädning, se hur det blir! Hoppas Lukas är en snäll kille imorn :)

Igår gick det jätte bra på BVC, min skrutt är 74 cm lång och väger 8400g!

Idag hoppas vi på att min syster och hennes barn vill komma och leka med oss en stund!

Ha en trevlig fredag!


Torsdag!

Ajajaj... Mitt öga! Tidigt imorse när jag tog över Lukas till min säng så kom han åt mitt öga med sitt finger och måste ha rivit till med sin lilla nagel. Åå det gör fortfarande ont.

Nu på morgonen har vi vart å besökt ett dagis, det gick bra. Ett dagis med 40 barn uppdelat på två avdelningar. En jätte snäll fröken som tog emot oss och visade runt i lokalerna. Visade sig sen att hon hade haft Erik på dagis och att hon jobbat ihop med Lukas farmor!

Håller fortfarande på att vänja mig vid tanken på att ha Lukas på dagis. Vissa dagar känns det bra och andra dagar är det lite jobbigare. Men det är ju ett par månader kvar och mycket kan ju hända som gör att det kommer kännas lättare att lämna min skrutt på dagis!

Nu väntar jag på att L ska vakna så ska vi gå upp till BVC!


Onsdag

Idag har det vart en Lukas och mamma dag. En jätte mysig dag som startade med en massa morgonmys, sen en liten promenad för att titta in vart dagiset ligger som vi ska besöka imorgon.

Känner mig lite nervös inför besöket, men jag hoppas att det kommer att kännas bra!

Imorgon är det även BVC :) ska bli kul och se hur stor min skrutt har blivit!

Nu ligger Lukas å sover och jag ska snart gå ut i köket och laga mat!


Blir så trött..

Jag vet inte vad det är för fel på datorn eller vad det kan vara. Men jag förstår om inlägget innan är lite jobbigt att läsa. Jag hade gjort det jätte fin med en massa mellanrum. ´Men jag hoppas att det går och läsa ialla fall!

Dagis ångest!

Jag ska tjata lite till om dagis. Men det är de ända som snurrar i mitt huvud nu för tiden. Ena stunden tänker jag att det kommer bli helt okej att lämna Lukas på dagis för att han kommer att utvecklas och lära sig en massa saker och det kommer finnas massa andra barn och fröknar som han kommer kunna leka med hela dagarna! Men sen nästa sekund när jag tänker på dagis gråter jag bara. Gråter i mängder. Jag vill ju vara där när Lukas tar sina första steg, jag vill vara där och höra när Lukas lär sig och pratar. Mamma vill vara med sin skrutt hela tiden. Jag har stenkoll på Lukas hela tiden, lever han? Andas han? Han har redan vart med en gång om att tappa andan. Det sätter sina spår kan jag lova. Så kommer dagispersonalen att ha lika stor koll på Lukas när det är 3 fröknar på 20 barn eller vad det kan vara. HUr ska man våga lämna bort ansvaret över det käraste man har till folk som man inte känner? Jag vet att de är utbildade men ändå? Hur ska det går när mammas skrutt är ledsen och mamma inte finns där för att trösta? Hur ska det gå för Lukas att sova på dagis, kommer han känna sig trygg? Hur ska Lukas klara sig utan sin mamma? HUR SKA MAMMA KLARA SIG UTAN SIN LUKAS? JAG KOMMER SAKNA MIN SKRUTT I MASSOR! Hur ska man klara av att bara gå därifrån om han skulle gråta och skrika när man lämnar honom på morgonen? ska man bara gå när det ända man vill är att ta upp honom, krama om honom, pussas och ta med honom hem igen? HUr ska man klara av att bara gå där ifrån? Jag tycker att det här är så fruktanvärt jobbigt med dagis. Det ger mig bara magvärk och en stor klump i hjärtat. Men det är väl så här som dagens samhäller ser ut, föräldradagarna tar slut och man måste börja jobba för att kunna försörja sig. Men att lämna sin ettåring på dagis fem dagar i veckan när de egentligen behöver vara hos sin mamma och pappa det är helt okej tycker folk, eller? För mig, att lämna Lukas på dagis, är det värsta som hänt i hela mitt liv. Ångest, ångest.. Just nu håller jag och älsklingen på att leta dagis till våran skrutt och på torsdag ska jag och Lukas besöka ett. Jag hoppas att det kommer att gå bra och framför allt att det känns bra! Även fast jag tycker att det är skitjobbigt och bara vill skjuta det framför mig. Jag blir så himla ledsen bara på tanken att Lukas inte ska vara med mig 24 timmar om dygnet. Alla pratar om att barnen får seperationsångest från sin mamma men seperationsångesten man upplever som mamma till sitt barn den är det ingen som pratar om? Vi har ju suttit ihop hela tiden, först nio månader i min mage och sen 10 månader "utanför i verkliga livet". Hur ska jag klara mig utan min lilla skrutt? Nu är det oktober och det är cirka 3 månader kvar tills Lukas behöver börja på dagis. Så jag tänker njutra till max av den här tiden. Jag ska passa på att njuta varenda sekund, ligga och mysa varje morgon som vi gjort sen han var nyfödd. Jag tänker vara vid han sida hela tiden. Mamma älskar dej Lukas, du är det bästa som finns!

Arg!

Jag blir så förbannad, här har jag suttit och skrivit i en halv timme om dagis ångest. Sen nör man ska ladda upp det så försvinner det bara. Jag blir så ledsen...

Måndag

Idag är det en måndag, en ny vecka. Lukas har vart måndags trött och sovit mycket, men på eftermiddagen åkte vi till hageby centrum, där köpte jag en jacka, tröja, linne och ett par nya tajts.

Imorn ska jag träffa syrran och Ludvig, vi ska åka och hälsa på min mormor.

Vi ska även besöka ett dagis och gå till BVC och så får vi kanske ett besök utan Malin!

På fredag blir våra plutt 10 månader, gu va tiden går fort!

Går era barn på dagis? Va tycker ni om det? Jag tycker att det ska bli jätte jobbigt att lämna Lukas på dagis, har lite ångest inför det. Han känns så liten att lämna på dagis när han bara är ett år. Man skulle behöva bara mamma ledig i ett år till. Att lämna på dagis känns bara som ett ont måste.

Nu ligger jag och älsklingen och tittar på pengarna på bordet och Lukas sover!

Ha en trevlig kväll!!


Sov gott!

Ikväll har jag och älsklingen ätit gott framför tv. Nu har vi hamnat i en varsin soffa, jag småtittar lite på en film och älsklingen sover, som vanligt. Han har alltid en tendens till att somna! :)

Snart blir det dags för sängen, bara för att om man skulle vara uppe sent betyder inte det att man kan ta sovmorgon dagen efter längre! Min lilla skrutt vill att vi alltid ska gå upp mellan 5-6 på morgonen. Som tur är det söndag i morn, det betyder att älsklingen är hemma och att jag får ligga kvar i sägen och ta det lugnt.

Lukas och jag älskar helgerna, för då är våran pappi hemma :)

Sov gott mina läsare!


Lördag!

Idag är älsklingen och fiskar, han åkte vid sex i morse! Jag och Lukas har fått besök idag utav min syster Amanda, Tobbe och Lukas fina kusiner Neliah och Ludvig! Vi fika en massa gott och gick ut en sväng till lekparken. Gu va kallt det börjar bli ute nu, hösten är verkligen här!

Just nu ligger jag och Lukas å myser i sängen, han sover och jag uppdaterar bloggen och kollar på Pengarna på bordet.

Ikväll blir det att mysa hemma framför tv och äta lite god mat :) Någon som har ett tips på god mat? :)


Torsdag!

Nu är vi på plats i nya lägenheten! Många kartonger kvar att packa upp, vi har både målat och tapetserat i vårt sovrum och så har mina killar hunnit med att vara sjuka. Så det har inte gått på hel fart här inte.

Nästa projekt är att fixa till Lukas rum, han ska äntligen få ett eget rum :), där ska det målas, tapetseras och inredas!!

Idag är Lukas feber borta så efter att vi har ätit lite lunch tänkte jag att vi skulle gå och titta in nya området!

Ha en fin dag :)