Måndag

Nu har jag vart sådär dålig på att uppdatera igen. Men nu är vi mitt uppe i flyttkaoset, på onsdag får vi lägenheten och vi har massor att packa till dess. Eller på lördag går det stora flyttlasset.

Det kommer att vara lite dålig uppdatering här ett tag men när vi flyttat och kommit i ordning så ska jag ta tag i bloggen igen!

Ha det fint så länge alla läsare!


Tråkig dag!

Idag åkte jag förbi maxi innan vi åkte och hämtade min Älskling. Där köpte vi strumpor till Lukas och jag lyxade med att gå in på hårvårdsbaren och köpte en ny stor flaska med mitt favo shampo, hårspray och hårmouse! Annars har det vart en tråkig dag, Lukas och jag har inte haft någonting att göra.

Imorn hoppas vi på att det blir en bättre dag!


Borta..

Hm.. det fattas ett blogginlägg som jag har skrivit?! Skrev det i måndags, handlade om vad som skulle hända i veckan!!


Lördag!

Idag har vi varit i sörping och firat min moster som fyller 50 år!
Innan vi gick på kalas passade vi på att gå en sväng på stan som var fylld med medeltids folk, mysigt! Men extremt mycket folk, så det var jätte svårt att gå med barnvagn.

Nu är det mys i soffan som gäller!

Trevlig helg!


Fredags kväll..

Lukas är hemma! Helt underbart :)


Jag var glad när han kom hem och ville bara mysa och pussas, men det ville inte Lukas. Han använde sin sista energi till att springa runt i lägenheten (med hjälp utav sin lilla mammi) innan han stupade i säng och somnade på tre sekunder.
Lilla hjärtat


Han hade det bra hos sin farmor, men man får lov att sakna honom hur mycket som helst i alla fall!


Lukas

För att du betyder allting för mig..
Därför vill jag inte vara utan dej en sekund. Saknar dej massor, fast du bara har vart borta i två och en halv timme och Älsklingen är redan och hämtar hem dej skruttis.

Jag har gått och blivit sjuk, så Lukas farmor kom och hämtade honom efter att hon slutat jobba. Jag är jätte töntig, men det är första gången som jag lämnar bort honom. (Föresten han har vart hos min mamma en gång när jag klippte mig, då var han jätte liten)

Det är helt sjukt hur svårt det ska vara att lämna bort honom. Det känns jobbigt att inte veta vad han gör, eller finnas där när han blir ledsen eller när han ska sova: att få säga -vi ses hjärtat när du vaknar. Mamma älskar dej!

Trodde inte alls att det skulle vara så svårt. Man kanske borde tycka att det är "skönt" att lämna bort honom en stund, men för mig är det bara jobbigt. Visst idag hoppas jag att Lukas tycker det är roligt att få komma ut lite och se lite annan än sin sjuka mamma, men jag saknar honom så extremt mycket. Och blödig som man är så rann tårarna när jag sa hejdå och stängde ytterdörren.

Snart är du hemma, och mamma längtar massor!!


Måndag

Idag har jag och Lukas vart och bytt kläderna på H&M, inga problem där inte. Fick även med mig en mössa hem från polarn och pyret och en fleecetröja och två "dregellappar" från Åhlens!
Jag är nöjd!

Min älskade syster och hennes barn gjorde oss sällskap på stan idag med!


Söndags kväll...

Nu har en helg till gått. I torsdags vaknade Lukas upp i feber, min lilla skrutt, den höll i sig i två dagar. Tyvärr är han fortfarande inte bra. Näsan rinner och det är bara mammas famn som gäller. Nu håller vi tummarna för att det blir bättre imorn.

Idag har vi packat några fler flyttkartonger..
Jag har även vart på HC och handlat, började med att springa in på H&M Lukas behövde en ny pyamas. Köpte även ett fint set till Lukas, som skulle vara i storlek 74 (och det stod det på en lapp som höll ihop tröjan och byxorna) men när jag kom hem står det i kläderna att det är storlek 68! Så himla irriterande, så imorn är det bara att åka tillbaka och byta. Jag blir så trött på det, för det är inte första gången jag kommer hem med fel. En annan gång när jag köpte ett set var det en storlek i tröjan och en annan storlek i byxorna.
Nu måste jag lära mig att börja titta ordentligt i kläderna!