2011

Helt klart mitt bästa år! :) våran Lukas kom i december 2010, så hela 2011 har jag fått gått hemma och ta hand om världens finaste kille! Vill aldrig att 2011 ska ta slut!

2012 kommer och jag tror att det kommer blir ett händelserikt år! Stora förändringar är på väg, men jag hoppas att allt kommer bli bra! Eller jag vet att 2012 kommer bli ett speciellt år med ;)

Gott nytt år!!!!


Idag röjer Lukas på sitt rum!


Onsdag!

Idag vet jag verkligen inte vad jag ska hitta på eller göra!

Förslag på hur man roar en 1 åring med mamma ;)


1 ÅR IDAG!!


DU ÄR DEN BÄSTA!!


Gladast!


GOD MORGON


Min finaste skatt, Lukas

Idag har vi vart på julmarknad på löfstads slott. De var mysigt, men svårt med barnvagn så vi fick turas om att bära Lukas.

Lukas sover och jag ska ta och krypa ner i sägen å sova lite jag med!

Sov gott!


Livs pussel

Just nu är jag inne i en period där jag funderar massor, på allt! Men främst på hur man ska få ihop den kommande vardagen.

Det är lite styr med hur man ska få ihop vardagen. Just nu till exempel ligger jag hemma i soffan och Erik är iväg och umgås med våra vänner.

Hur gör ni?!
Lukas somnar vid sex för kvällen, ibland tidigare. Idag var vi bjudna hem till kompisar vid sex tiden. Tar ni med era barn och åker iväg, försöker få han/ hon å somna där, för att sedan väcka honom när ni ska åka hem för att sen få honom/henne att somna igen när man är hemma? Och om hon/han hade somnat innan ni skulle iväg, skulle ni ha väckt honom då?

Jag tycker inte att det låter särskilt snällt att bli störd i sin nattsömn hela tiden.

Men nu ligger jag ju här själv i soffan och det finns inget bra på tv, skulle vilja ha en bra bok. Några tips :)

Sov gott sen alla fina!


PANIKÅNGEST

Usch, nu ligger jag i sängen och kan inte sova. Och inte blir det bättre av att man ligger å tänker på Skruttis dagis plats. Så nu ligger man är med ångest och ont i magen.

Känns som om allt bara strular hela tiden. Finns ingen plats på något dagis där vi bor, finns ingen plats på något dagis i city som de pratade om först. Utan nu har vi fått plats på ett dagis i ett område som jag aldrig skulle kunna tänka mig att bo i. Hur bra känns det då att ha skruttis där?

Men, tänkte att jag måste ju ge dagiset en chans, det kan ju vara världens bästa personal som jobbar där. Ringde, presenterade mig, sa att min son hade fått en plats och frågade om man skulle kunna få komma och besöka. Man vill ju gärna träffa personalen och se lokalerna innan.

Tror ni att man blev vänligt bemött i telefonen? Nee.. Så klart INTE!!!! Ring nästa vecka sa dom, jag ringde på onsdagen :S

Hur svårt kan det vara att vara lite trevlig?!

Åå jag blir så ledsen. Allt detta ger mig bara ångest. Vi flyttade för att detta skulle vara ett bra område och att vi ville ha en dagis plats här, men tydligen är det ett för populärt område..

Jag ska försöka sluta tänka för natten (hur nu det ska gå?!) och försöka få lite sömn.

Sov gott!


December

Lukas tog ut alla sina krafter på badhuset igår, han somnade vid 16 igår eftermiddag och vaknade pigg och glad kl 03 inatt. Dock var inte hans mamma lika pigg!

Upp å göra välling och efter en timmes lek på rummet blev han trött och sov två timmar till :) skönt!

Nu är skruttis och pappa iväg och handlar mat tills kvällen, fläskfilé och klyftpotatis blir det! Sen ikväll är det idol!

Ha en trevlig fredags kväll alla fina!


BADHUSET

Dagens äventyr gick till badhuset! Det tyckte Lukas var roligt. Skrattade och hade ett leende på läpparna hela tiden!


IDAG ÄR DET ÄVENTYR SOM GÄLLER!!