Äntligen fredag!

Nu sitter man i skolan och ska försöka plugga till tentan. Jag skulle verkligen behöva en vecka till :D
 
Idag är sista dagen på dagiset för Lukas, det känns bra att kunna gå tillbaka till vårt ordinarie dagis igen! Idag var det i alla fall en personal ifrån vårat dagis. Så det känns skönt!
 
Barnen är så söta tycker jag när man kommer och lämnar. Kramar om Lukas och idag fick han till om med en puss. Jag vet inte riktigt om Lukas tycker om det, men sött är det i alla fall!
 
Ne, nu blir det att fördjupa sg i smärta!!
 
Kramar Emma

Ska det fungera så här? Ska vi lämna våra barn till främmande pedagoger?

 

Under jul stänger de dagisen i området och samlar ihop alla barn med omsorgsbehov på ett gemensamt dagis. Det resulterar i ny miljö och nya pedagoger för barnen. Innan hörde jag mig för om det kommer finnas personal från det ordinarie dagiset, till svar fick jag, att det måste finnas minst en personal från varje dagis.

I dag när jag åkte till dagis med min son, i tron om att det skulle finnas, i alla fall minst en personal, som min son skulle känna igen och vilket jag som förälder skulle kunna känna sig trygg med. Nej så var inte fallet. På dagiset befanns sig ingen personal ifrån vårt ordinarie dagis, det fanns heller inga barn ifrån hans dagis. Allt, och då menar jag ALLT var nytt. Ny miljö, nya pedagoger och nya barn. Hur går det här ihop med att man har två veckors inskolning på det ordinarie dagiset för att barnen ska kunna lära KÄNNA personalen och känna sig trygg i den nya miljön.

Men nu helt plötsligt, ska man lämna iväg sina barn till helt främmande människor, ny miljö och nya barn utan inskolning.

Hur ser systemet ut? Är det meningen att det ska fungera så här? Hur ska barnen kunna känna sig trygga i en miljö med främmande människor där föräldrarna bara lämnar dem, utan någon som helst variant av inskolning?