♥♥♥


Idag har jag träffat min underbara syster och min finaste systerdotter!! Mosters gull!! Gu va jag älskar er!! :) ♥♥♥







Rygg ont..


Hopp, då ska man vara hemma en vecka, till och börja med. Har jätte ont i ryggen och mår illa å spyr.. Det är underbart att vara Gravid :D


Men det är så himla härligt, jag känner sparkar, våran lilla plutt sparkar!!
Längtar massor till december!




Livet är underbart!


Första sparken!!


Igår tror jag att FÖRSTA SPARKEN KOM!!!!! TVÅ GÅNGER!

Nu väntar man bara att man ska få känna igen så man kan jämföra den mot vad jag kände igår!! Ååå så roligt!




Hemma igen!



Nu är man hemma igen efter en veckas semester!!

Imorn börjar man jobba igen, inget roligt när man vet om att Erik går hemma och ska ha semester i tre veckor till!

Idag har vi vart på andra ultraljudet, allt såg bra ut! Vi hade även världens bästa barnmorska som förklarade allting jätte bra!!



SORAYA M.

Har nyss sett en film baserad på en sann historia, boken "The stoning of Soraya M". 

Den handlar Soraya M. vars arrangerade äktenskap med en tyrannisk man, fick ett tragiskt slut när hon blev oskyldigt anklagad för otrohet och blev brutalt straffad av alla i samhället genom stening.
Allt börjar med att en journalist får motorstopp i en avlägsen liten by i Iran, under tiden som han får bilen fixad berättar Soraya M.s syster berättelsen om vad som hände med Soraya M. Som hon vill att hela världen ska få höra.

Det sorliga är att detta utspelar sig år 1986, två år innan jag föddes. Det är helt ofattbart. Scenen när de stenar Soraya M. jag kunde inte sluta gråta. Kunde inte ens titta på allt för att det var så hemskt. Och att detta händer nu? Har vi inte kommit länge i utvecklingen? Är kvinnor så förtryckta runt om i världen?

Se filmen!



"I grunden är denna film ett mänskligt drama fylld av spänning, fara och hopp
- men den är också en sann historia som jag starkt kände måste berättas,
en historia hela världen måste få höra talas om."
  Regissör Cyrus Nowrasteh




The stoning of Soraya M




Nu var det ett tag sen..

.. Man skrev. Ska snart jag iväg å träffa Amanda och mosters gull Neliah! De ska följa med å handla till min resa till Öland. Jag och Erik, min älskling, ska iväg och tälta!




Nu är man i vecka 18, tiden går fort. Å man har börjat känna en "brännande" känsla, eller hur man ska förklara det. Undra om det är lilla plutten som rör sig där inne :)

"Om det är din första graviditet kan det vara bra att veta
att det
inte är magen som kurrar
 utan barnet som rör sig
. Nu kan du vara
riktigt säker på att det finns en baby där inne."

Gu va man längtar efter att Erik ska kunna känna att det finns något inne i min mage!!