40 veckor + 6 dagar


Idag ska vi iväg på kontroll hos våran barnmorska, hoppas verkligen på att det blir sista! Vill ju så gärna att du lilla ska komma nu. Helst innan julafton =) Så kan vi få en mysig jul tillsammans alla tre!


SNÖ!!

Sitter och lyssnar på lite julmusik som jag tror plutten älskar! För så fort jag sätter på lite musik så är det någon som rör sig där inne! Jätte mysigt =) Även fast man önskar att den hade kommit nu.

Idag snöar det hur mycker som helst, när jag tittade ut genom balkongfönstret var det fullt av snö på balkongen!



4 dagar extra!


Jag är sugen på julmat eller en god julskinksmörgås!!

Nu står våran fina julgran å sprider julstämning hemma i lägenheten, dock när jag skulle fota den så ser den bara rörig ut, men ni får en bild i alla fall!




Idag har jag och älsklingen vart å inhandlat lite julmat till oss på city gross, tittat på när Sveriges handbollsdamer tog sig till final och nu tittar Erik på när Tre kronor spelar mot Finland. Sverige ser ut att vinna, 1-6 till Sverige. Ser ut att vara en bra dag för Sverige idag =)

Ikväll blir det att titta på någon bra film!

KramKram Emma


Hej hej Plutten!

Skulle önska att det fungerade med att äta lingonsylt, ananas, springa i trappor, tvätta fönster, bli jagad runt huset och "kavla magen" som jag fick som förslag - för nu, om man skulle få önska, skulle jag gärna vilja att den lilla kom ut till oss. Jag har aldrig vart med om att man kan längta så mycket. Det jobbigaste är nog att inte veta vilken dag som den kommer. När kommer du plutten? Man vill lära känna dig nu!


Nu känner jag mig trött och ska gå och lägga mig i sängen och titta på TV. Å förhoppningsvis händer det något i natt!

17 december!


17 december och ingenting händer. Nu börjar vi längta extremt mycket efter våran lilla knodd!


14 december

I nio månader har man gått och väntat på den här dagen, 14 december. Man har vart så himla fokuserad på tisdagen den 14 december. Man ville så gärna att den lilla skulle ha kommit då, man längtar ju så himla mycket. Klockan är dock bara 13,30 så hela dagen är ju nästan kvar!

Min kusin hade drömt inatt att någon hade dött och enligt drömtydning betyder det tydligen att någon kommer att få en bebis då. Så hon tror att den lilla kommer idag. Jag hoppas verkligen på hennes teori, det skulle ju vara så mysigt med en liten knodd nu =)

Nu har jag tänkt att jag ska gå och skura golven så det händer nått i magen ;) hehe.

KRAMKRAM


Lucia!

Lucia är en väldigt mysig högtid tycker jag.
I år har jag inte tagit mig iväg till något luciafirande, men jag tittade i alla fall på Luciatåget som var på tv imorse. Så lite "Lucia känsla" har jag allt fått! Tog nyss fran ett par saffrans bullar som ska avnjutas tillsammans med Älsklingen när han kommer hem!


Imorgon kommer den efterlängtade dagen, den 14 december. Så som vi har längtat och väntat. Nu är bara frågan när den lilla har tänkt att titta ut? Håller tummarna för den här veckan i alla fall.

Kramar Emma


Idag är det Lucia!

Jag lovade ju några bilder på vårat peppakakshus!











JulPyssel!


Idag är det pepparkaksbygge på G. Bara lite matpaus och sen är det garnering som gäller!
Lovar att det kommer en bild sen på Älsklingens och mitt mästerverk =)


Lördag!

Igår pysslade jag med att göra några marsipanfigurer, några lyckade några andra mindre =)
(Försökte få marsipanen röd, men det gick inte så bra så det fick bli rosa tomtar)


Två grisar!


En tomte!


Här ser man min misslyckade tomte lite suddigt =)


Fredagsmys!


Idag är det fredagsmys, det inleds med tacos till mat och avslutas med Idol finalen. Till idolfinalen blir det nog lite morötter, gurka och dip. Kanske lite julmust också! Gott! En massa fredagsmys, men det bästa utav allt är att min älskling är hemma med mig idag!

Idag kommer även min syster hem från hennes utlandsresa, ska bli spännande att höra ur de har haft det!


Nee.. nu är det dags att fixa till lite tacos!!

Kramkram


Igen...

Hel..mnwsefjmw1231§maswopöfmöawleemflksnglraeihjvtooö bwqoENOEWRIUOWbcöqruqwoeruiASKJFH REHOIWUENRO COIWERUOIWREHÖQLBWÖWHEROITHPREWIHTcqwoibureCOIIOLEYBR..vetets

Så här känner jag mig idag, eller snarare mest igår kväll. Detta hände:
Igår kväll stod jag i vardagsrummet och pratade med Erik och tyckte att jag kände lukt utan ciggaretrök, men tänkte: Nee så kan det inte va de måste vara någon annan lukt. (Lukten var väldigt svag) Men sen gick jag vidare ut i hallen och där STANK det ÄCKLIG ciggaretrök!!
Öppnade dörren ut till trapphuset för att känna om röken kom där ifrån och självklart kom röken därifrån!

Så nu är det andra gången som vi får in ciggaret rök från trapphuset. Jag fattar inte hur man kan ställa sig och röka inne i trapphuset och inte visa någon respekt för alla de andra som bor i huset! Då kan jag köpa mera att man får in ciggaretrök om man har ett öppet fönster(även fast det är de värsta jag vet), men när allt är stängt vill man inte få in någon vidrig, äcklig, sliskig CIGGARETRÖK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


En dag närmare!

Idag har det vart en väldigt lugn dag, har kännt mig lite trött och hängig med en snorig näsa.. För tillfället händer det inte så mycket, Erik är å tränar innebandy och jag har tänkt att titta på sveriges handbolls damer som börjar spela snart!

Om två dagar kommer min lilla syster hem från sin två veckors långa utlandssemester, saknar hennes babbel om allt och ingenting! Jag tycker att jag har världens bästa lilla syster!


Tisdag!

Tänkte att det var dags att skriva lite igen. Jag vet att jag inte skriver så ofta, men det händer inte så mycket just nu. Man går bara hemma och väntar!

Men idag har vi varit hos barnmorskan, hoppas på att det var sista besöket. Nästa är den 20 december och då hoppas jag verkligen att den lilla har kommit!

Mamma och pappa har även varit här och fikat idag! Mycket trevligt med lite sällskap =)

Snart ska jag börja laga lite mat tills Erik kommer hem! Kyckling ska det bli idag!


Plutti skrutt allt är fixat och klart så nu är det bara och komma!