:)

Jag måste ju avslöja "den stora smällen" :) När jag skrev det så syftade jag på att Lukas skulle börja sin inskolning på dagis, så med andra ord så går Lukas på dagis nu och det går hur bra som helst. Han älskar att vara på dagis å leka hela dagarna! Och vårt dagis verkar vara hur bra som helst.
Ni som brukar läsa min blogg vet hur jobbigt jag har tyckt att det har varit att Lukas skulle börja på dagis, men nu känns det helt okej!

Varför har Lukas börjat på dagis då? :) Joo det är inte för att jag har börjat å jobba utan det är för att jag har kommit in på sjuksköterskeutbildning på Linköpings universitet! Fast jag läser i Norrköping vilket känns hur bra som helst!

Så tre år framöver kommer jag tillbringa I skolan och det ska bli jätte kul! Och all min lediga tid ska jag spendera tillsammans med Lukas! :)


Måndag!

Idag håller vi tummarna!! :)


DAGEN SOM KUNDE BLIVIT BÄTTRE

Idag har vart en sån dag då man bara vill ligga under en filt i soffan, gärna med min super sköna värme filt som gör undervärk med min rygg. Eller underverk å underverk det lindrar smärtan för stunden i alla fall!

Idag har det alltså vart en sån dag där man känner sig, skulle vilja skriva sjuk men orkeslös är nog ett bättre ord. Dagen skulle jag ha velat spendera i soffan, i ett varmt bad och på en restaurang (så man slapp laga mat ;))

Men istället för att ligga under min underbara filt! Så var man uppe med tuppen, var iväg en sväng på förmiddagen, tömt flyttkartonger, plockat undan på miljoner saker, dammsugit, skurat golven och hängt tvätt!

Visst han jag med att ligga i soffan under den helt fantastiska sköna filten en stund nu i kväll, men det hade ju inte gjort nått om det man hade fått spendera hela dagen där.

Det bästa med dagen är i alla fall att alla flyttkartonger äntligen är uppackade och att Lukas nästan sa mamma idag! Snart kommer det tror jag! Min sötaste Lukas!

Ny ska jag försöka sova bort all värk och hoppas på att man vaknar upp utvilad!


IDAG ÄR INGEN VANLIG DAG FÖR DE ÄR ERIKS FÖDELSEDAG, HURRA HURRA HURRA!

Idag fyller älsklingen år!!! :)

Massa grattis till min fina!!!!


Trevlig helg

Lukas sover och min älskling är uppe hos sina föräldrar och hämtar en såg. Jag sitter i soffan och slö tittar på TV samtidigt som jag uppdaterar bloggen ;)

Älsklingen är och hämtar en såg för att vi håller på att fixa till våran klädkammare. Där ska det bli en kontorsdel och en del för förvaring. Bra med mycket förvaring då vi inte har jätte mycket förvaring i resten utav lägenheten.

Imorgon är det måndag igen och idag känner jag att söndagsångesten kommer smygande. Har inte kännt söndagsångest på ett och ett halvt år, konstig ovan känsla!
Mycket som händer hos oss nu.


En litten Lukas


ÅÅÅ.. INTE IGEN!!

Nu är de igång och borrar igen och Lukas vaknar och skriker i sängen, igen...

Jag kanske är överkänslig, klockan är ju bara 19 på kvällen. Men när Lukas väl har somnat för natten vill man ju inte att han ska bli väckt. Å speciellt inte ljudet av en borrmaskin som han blir rädd för.

Om jag bara visste i vilken lägenhet de borrar i, men det är så svårt att avgöra om det är ovanför eller under.

Nu har det vart tyst en stund så nu håller jag tummarna för att de har borrat klart!



LEK PÅ RUMMET


SOVA!!

Jag skulle göra nästan vad som helst för att gå och lägga mig igen..

Men istället är det duschen som väntar!


"Den stora smällen"

Jag har fått några kommentarer om där ni undrar vad den "stora smällen" är för nått. Och jag lovar er, jag kommer berätta vad det är! Men inte just nu, det är några sista pusselbitar som måste falla på plats innan jag berättar!

Nu är det sängen som häller för mig! Sov gott!


Tisdag

Idag har vi vart ute och gått lite :)


Mammas bästa

Lukas vet precis vad sin mamma behöver :)

Vi började dagen med en timme mys i soffan, som är det mysigaste som finns. Nu sover han och sen kommer dagen bjuda på nya äventyr.


NU ÄR DEN DAGEN HÄR..

I morgon kommer den stora smällen..


STOLT MAMMA!!

Idag tog Lukas jätte fina steg själv från stolen till sin pappa!!


STOLT MAMMA!


Försöker igen!

Nu försvann Allt jag skrev!! Helt underbart!

Det handlade om i alla fall att jag inte fattar hur folk tänker ibland.

Klockan är åtta Lukas sover och jag ligger i soffan och tittar på tv. Då klockan åtta på en torsdags kväll bestämmer sig våran granne att börja borra en massa hål i väggen, vilket låter extremt högt i våran lägenhet.

Våran skrutt blir störd varje gång borrmaskinen startar och efter tredje hålet har jag en kille som står upp i sängen och skriker för fulla muggar, stackars hjärtat!

När man bor i lägenhet tycker jag att det är väldigt viktigt att visa hänsyn, jag är noga med det. Synd att inte alla är det.

Vart tycker ni "gränsen" går för att göra en massa oljud som stör grannarna? Som tex en borrmaskin?


JAG FATTAR INTE!?


KVÄLL

Jag har en sån konstig känsla i magen..