Fredagskväll!

Äntlligen har fredagen kommit, älskar fredagar! Det bästa är att Erik slutar vid halv ett, så då jag kan pussa på honom hela dagen =)

Och näst bäst är lördagsmornar, att få vakna upp tillsammans, läsa tidningen i sängen och bara få vara! Underbart!

Bäst att gå och lägga sig snart så att det bli lördag, men först ska jag titta på vem som åker ut ur idol! Jag hejar på Jay och Linnea!

KRAM PÅ ER!!!

Vecka 34

Sitter och väntar på att Älsklingen ska få sluta så vi kan åka och handla! Det behövs verkligen, för det ekar i vårat kylskåp när man öppnar det =)

Nu är vi i vecka 34, tiden bara rinner iväg. Om några dagar kommer November och då känns det verkligen inte som om det är lång tid kvar.

Nu behöver vi bara måla spjälsängen och hämta barnvagnen så är vi redo för våran plutt!

Imorgon ska jag klippa och färga håret, ska bli kul att få känna sig lite fräch igen!!!

Ha en bra dag allihoppa! Kramar!

Emma

Idag har det blivit en lång dag på stan med mamma, syrran och Neliah! Hittade ett par skor som jag väldigt gärna skulle vilja ha! Så nu har jag börjat en övertalningsprocess på Erik att jag ska få dem av honom! =) Sen kom pappa in och då käkade vi lite i cupolen!

Igår var vi på barnmorskebesök, där allt såg fint ut, förutom mitt järnvärde. Vi konstaterade även att snart är det dags, bara en och en halv månad kvar! Det har alltid känt som att december aldrig kommer att komma men nu när det är så nära börjar paniken att infinna sig. Men jag tror att allt kommer att gå bra, men självklart är man nervös!

Annars så sparkar den i magen och älskar att ligga och trycka på mitt höftben! Vi längtar till 14 december!



Jag uppdatarar för lite enligt Josefine hehe =) Josefine, jag har jätte dåligt järnvärde så spenat snarast tack! =) 



 

En Liten bild som Ingrid har tagit!


Jag är Gravid!

Allt är så mysigt
Jag hoppas att man kommer ihåg den här känslan hela livet.
Att vara gravid.
Kvinnans gåva! Kvinnans underbara gåva!

Även om jag har ont så njuter jag av varje stund. Att känna hur något växer och rör sig i magen är helt obeskrivligt. En känsla som man bara kan uppleva!

Nu är det inte långt kvar, bara två månader kvar! 14 december kom snart!


Älsklingen har varit och fiskat, men är på väg hem nu! Det blev inte så sent, vilket kan tycker är bra! Älskar dej =)


Lördag!


Solen skiner, älsklingen är å fiskar och jag är rastlös! Hm.. undra vad jag ska hitta på idag?!

Skulle vilja laga något gott till middag ikväll, kanske någon som har något gott förslag? =)

Vecka 32


Hade nästan glömt bort att vi går in i vecka 32 idag!


Du ökar nu i vikt, snabbare än i något annat skede av graviditeten.
 Kanske förvånas du över hur stor din mage
 kan bli. Snart har livmodern intagit det högsta läget som
den kommer att ha, ungefär 12cm ovanför din navel.


Barnet är nu ca 29 cm från huvud till stjärt och väger omkring
2 kg
. Skulle det födas nu kan det klara sig i kuvös. Kuvös behövs
bland annat för att underhudsfettet ännu inte är utvecklat.
Nu fungerar
barnets fem sinnen
och hon eller han kan också vrida på huvudet.
Alla inre organ fortsätter att mogna, tånaglarna är färdiga och huvudhåret
fortsätter att växa. Barnet sover ca 90-95% av tiden - men under
de vakna perioderna tränar den på att öppna och stänga sina ögon.
Andningslektioner pågår hela tiden för att stärka lungorna
och få dem att mogna.
                                                                                   Källa: Gravid.se



Onsdag...

Det blev inte bara sovrummet, utan också vardagsrummet! Så nu är det bara köket och pluttens rum kvar att putsa men det får bli en annan dag!

Nu är älsklingen iväg och spelar innebandy, han var hemma en timme efter jobbet ungefär =) Men han kommer ju hem tidigt i alla fall så då får jag träffa honom en stund innan det är dags för sängen!

Imorgon är det torsdag och då är det vattengympa igen, sen är det snart helg. Dock inget inplanerat denna helg. Men känner jag oss rätt har vi ändå massor att göra!

Imorgon åker även mamma, pappa och syrran till Ullared, är väldigt avundsjuk. Skulle så gärna vilja följa med!


Nu ska jag invänta älsklingen framför tv:en ska även kolla om vi har någon glass med - blev extremt sugen på det! =)



Älskar dig så mycket!!


Onsdag!




Nu ska jag putsa fönstret i sovrummet!!!


Handens fem fingrar

Dagens uppdrag är att gå på föräldrargrupp, där vi ska få se på en förlossningsvideo. Se hur det går, kanske blir ännu mera uppskrämd! Nee de ska väl inte vara någon fara, jag tror egentligen att allt löser sig när man väl är där uppe på förlossningen.

Men man kan inte undvika att tänka på hur allt kommer att gå. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är nervös. För det är jag! Men det roliga är att man oroar sig för små saker, i alla fall enligt min sambo. Jag oroar mig för att Erik ska lämna mig själv eller för vart vi ska ställa bilen, typ sånna saker som garanterat kommer att lösa sig.


"fem fingarar ska skydda dig
ett i månen
ett i solen
ett i polstjärnan bakom molnen
ett i hopp 
ett i tro
Handens fem fingar vaggar dig till ro"


Barnvakt!

I helgen var jag och Erik barnvakt till "våran" sötase Neliah! Världens sötaste!





Vecka 31

Nu är vi i vecka 31 =) Nu är det inte långt kvar!

Om vecka 31 står det:

"Att barnet är ungefär 39 cm långt och väger 1,6 kg. Det börjar hända mycket varje
 vecka. Barnet börjar lägga på sig underhudsfett och huden är mer rosa än röd.
Det har fortfarande ganska stor rörelsefrihet inne i livmodern och har troligen inte
lagt sig till rätta än, även om det redan nu finns barn som redan nu lägger sig med
 huvudet ner i bäckeningången, där förlossningskanalen börjar.

Det är inte ovanligt med sammandragningarna ökar nu när magen blir större. Din
kropp förbereder sig långsamt men säkert på att föda."
                                        Källa: Graviditet, förlossning och den nya familjen 2010, Mia Westlund m.fl.


Själv tycker jag att plutten i magen växer så det knakar och börjar bli stark. Känner stor skillnad på sparkarna, om man jämför bara för några veckor sen. Nu börjar även längtan bli stor, man önskar bara att det vore december nu. Man längar efter att få hämta barnvagnen, som vi beställt. Man längtar efter att få klart alla förberedelser. Som älsklingen sa igår: man börjar bli stressad med att få klart alla grejer innan den kommer. Man tycker att man har haft så lång tid på att förbereda oss, men nu börjar det verkligen närma sig! Roligt, underbart men samtidigt så skrämmande.

Älskling! Jag älskar dig!


Lundmyr of Sweden

Tycker att Lundmyr of Sweden har så fina saker! http://lundmyrb.jetshop.se/default.aspx Gå in och titta på alla söta och fina saker!

Jag har hittat ett påslakanset till spjälsängen som jag så gärna skulle vilja ha.


(http://lundmyrb.jetshop.se/)

Men som vanligt tycker jag att det är för dyrt.. Men önska kan man ju få göra! =)

Mamma Jacka!

Mitt stora problem just nu är att jag inte kan hitta en jacka som kan vara värd att köpa. Har hittat en "mamma jacka" på polarn och pyret, men 1700 spänn(!!!!!!) är det inte värt. Köper inte ens en vanlig jacka för det. Å hittar jag en "vanlig jacka" som jag kan knäppa, nee då kan inte magen växa någe mera för att jackan går precis å knäppa. Jag vet ju att magen bara kommer växa mer och mer så jag kan ju inte lägga massa pengar på en jacka som jag kommer kunna ha i en vecka!! Ååå jag tror jag blir galen! Varför finns det tusen saker av allt annat och inte utav jackor? Man är ju gravid på höst och vinter med!! Nee detta blir jag väldigt trött på!!


Hursom helst, man vill inte lägga 1700 på en jacka som man kommer kunna använda några veckor! Vart kan man hitta jackor till ett mer rimligare pris?

...

ojojoj.. vad länge sen det var jag skrev något..

På onsdag går vi in i vecka 31 så veckorna går och jag blir större =) Nu börjar man känna att smidigheten börjar avta, får typ rulla ur soffan. Och att bebisen i magen blir större, "plutten" börjar få trångt i magen! 

Det är lite delade meningar, men nu känns det att det inte är jätte långt kvar, ungefär två månader! Men å andra sidan börjar det kännas som om det aldrig kommer att ta slut, som om man kommer vara gravid för alltid. Nee nu är jag redo synd att inte plutten är redo!

Mina älskade böcker är nu utlästa =( De var verkligen hur bra som helst, tänkte att man skulle kolla på filmerna nu och se om man tycker att de e lika bra!

Imorgon är det kontroll hos barnmorskan, de ska nog gå bra hoppas jag! Tror att syrran och Neliah skulle följa med om de fortfarande kan! =)