2010-08-30

Sitter och väntar på älsklingen, han har vart hos tandläkaren idag så han fick jobba över idag igen.. I lördags var det personalfest på paintballen som Erik jobbar lite extra på! Bjuder på några bilder!



Älsklingen innan Höghöjdsbanan



Älskling i full gång



Jag



Sumobrottning på G =)



En trevlig kväll!


Nu kommer Erik!! Äntligen, nu blir det mat! Är jätte hungrig! ;)


Music Lovers

Erik är ute och springer och jag ligger och lyssnar på Mellisa Horn samtidigt som plutten ligger och dansar i min mage. Så himla mysigt.

Igår var vi och köpte en Musikmobil till "pluttens" spjällsäng :) Erik fick välja!




Tycker att den är lite cool!



Mamma! Jag glömde ju säga att Erik hälsade ;)


Älskade Syster


Idag har min kära syster roat sig med att ändra lite på min blogg! Tycker att den är lite rolig!!
Tack Älskade syster!








Anna!!


Idag var Anna här, jätte kul att få lite sällskap! Till hennes ära hade jag bakat choklad muffins, jätte goda :D




Choklad Muffins

100g smör
2 ägg
2 ½ dl socker
1½ tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
½ bakpulver

Smält matfettet och låt det svalna.
Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt de övriga ingredienserna. Blanda till sist i
matfettet. Fördela smeten i formarna. Fyll dem inte mer än till 3/4.
Grädda mitt i ugnen ca 10 min på 200g.


Super enkla!


Kärleksvisan

Jag tycker att den är så fin..


Var inte rädd, jag går bredvid dig.
Kom ta min hand, jag håller i dig.
Här i min famn, kan du våga tro.
Sänk dina murar, jag ger dig ro.

För att jag älskar dig, så som du är.
Och jag vill ge dig allting jag har.
Och låt mig få bära dig, när du är svag.
För du betyder allting för mig.
Var inte rädd, Jag går bredvid dig.

Nu är jag din, och nu kan jag andas.
Här blir jag kvar, för här vill jag stanna.
Se på oss nu, livet är vårt.
Ser du den framtid som vi, vi kommer få.

För att jag älskar dig, så som du är.
Och jag vill ge dig allting jag har.
Och låt mig få bära dig, när du är svag.
För du betyder allting för mig.
Ja jag ska älska dig, så som du är.
Och jag vill ge dig allting jag har.
Och låt mig få bära dig, när hoppet sviker.
Du betyder allt för mig.
Var inte rädd, jag står bredvid dig.
För du betyder allt för mig.


http://www.youtube.com/watch?v=k9y-MrVsqFg



Min älskling!



Idag fick min Älskling äntligen känna sin första spark!!

Älskar dej Erik så himla mycket!!!


Barnvakt..




Idag var vi barnvakt åt denna söta :)






Vecka 24

Igår gick vi in i vecka 24..
Om vecka 24 står det:


"Barnet är nu ca 21cm långt mellan huvud och stjärt och väger omkring 700g.
Skulle barnet födas nu har det 20-25% chans
att överleva
. Det är fortfarande litet,
finlemmat och alldeles hårigt. I kroppen har vita blodkroppar
börjat bildas och dess funktion är att bekämpa infektioner.

Lungorna fortsätter att utvecklas
och luftvägarna formas till rör för att kunna ta in
och stöta ut luft. Blodkärl och lungblåsor
utvecklas i lungorna och mellan dessa kommer så
småningom utbyte av syre och koldioxid ske.
I lungorna börjar också ett ytspänningsnedsättande
medel att bildas. Dess uppgift är att hindra lungblåsorna från att klibba ihop."
                                                                            Kopierat från gravid.se



Min fina älskling som fiskar





Jobbig natt..

Vilken jobbig natt.. Först har jag jätte ont i ryggen så jag inte vet vart jag ska ta vägen, sen röker våra kära grannar och kl halv tolv igår kväll tyckte de att de var jätte bra att gå ut på balkongen och RÖKA!! Vi, som har våran balkongdörr öppen, får in ALL rök i vårat sovrum. Underbart. Trodde att jag skulle bryta ihop ett tag. Lite senare på natten så vaknade jag av att jag har världens håll på båda sidorna, gjorde så j*vla ont. Kunde varken vända eller resa mig upp. Men de ska väl inte vara någon fara hoppas jag?!

Under de senaste dagarna har jag blivit helt nojig över vad som händer där inne i magen. Lever du? Kan du inte sparka, så jag vet att du har det bra där inne?!


Idag kommer Malin förbi på en fm fika =)

 
                                             


Hjälp!!!


Har så fruktansvärt ont i ryggen.. Varken skönt att ligga på rygg eller sidan.. Ååå suck.. Tog ett par panodil, ber en bön till gud att de ska börja hjälpa snart. Annars blir det en jobbig natt..

God natt!!


                                          


Lite allt möjligt..

Imorgon har jag fått tid hos sjukgymnasten. Ska bli spännande å se vad hon har å säga. Hon trodde iaf inte, genom telefonen, att jag kunde börja jobba den 26 igen.. Men jag börjar bli lite trött på att bara gå hemma hela dagarna. Vet inte alls vad jag ska hitta på.

Kan ju dock inte göra något jätte ansträngande men ändå :)

---

I lördags var det dop utav min systerdotter, Neliah. Världens sötaste.



Så fina å söta..



Vad diskuterar vi på den här bilden? :)

---

Snart ska jag gå mer till ica och köpa ett frimärke så jag kan skicka iväg mitt sjukintyg till försäkringskassan. Så nu får vi hålla tummarna att jag får några pengar där ifrån!!

Just nu håller Plutten i magen på att sparka förfullt, en lite livlig krabat i min mage :D





Skäninge Marknad

Idag gjorde vi ett besök på maknaden, väldigt mycket folk!! Men det var mysigt,
hade väldigt ont i ryggen bara!

Nu är Älsklingen iväg och fiskar och jag ska snart gå över till Maria, Malin skulle komma oxå! KUL!