En liten uppdatering!


Dagarna bara springer iväg! Som vanligt. Man gör inget speciellt men tiden räcker ändå inte till allt som man behöver göra.

Nu är det bara en månad kvar tills vi ska flytta till vår helt egna lägenhet, ska bli hur kul som helst. Jag och älsklingen bara går och väntar! Det är så roligt att gå och planera och drömma om hur man vill ha det på nya stället! Nu är det bara det tråkiga som måste göras först, packa. Vi har redan börjat med lite skåp. Ju mer man packa ju stökigare blir det. Konstigt.


I söndags åt vi upp kräftorna och de blev jätte goda, hoppas att min sambos jobb gör det till en tradition att åka och fiska kräftor varje år!


I måndags fyllde min syrra år så då gjorde jag ett besök och höll henne sällskap under dagen. Igentligen skulle hon tattuera sig men han fick magsjuka så hon gjorde det idag istället. Jätte fin blev den. Titta in på hennes blogg amandaida.blogg.se

I tisdags träffade jag bästa mamma, vi spenderade dagen på Maxi!

Idag träffade jag mamma igen :) och Neliah, min fina syster dotter! Har även vart och köpt världens finaste skor ;) som jag fick utav älsklingen. Han är för snäll min Älski Pälski

Nu är jag trött så nu är det sängen som gäller! GOD NATT!

Kräft kokning!

Idag har jag gjort någon som jag aldrig trodde att jag skulle göra, koka kräftor! Det gick superbra!







Härlig start på fredagen

Idag är det en lugn morgon här hemma. Lukas sov till sju imorse vilket var väldigt skönt och nu sover han igen. Så här hemma är det bara tyst, så underbart skönt.


Senare idag ska vi åka ut till Maxi, se om min syster och hennes barn följer med också!


Igår hände det saker hela tiden, gick hemmifrån kl 9.00 och kom hem mellan 20-20.30. En lång dag med andra ord. Dagen startade på öppnaförskolan, vilket Lukas tycker är jätte kul. Han älskar när vi sjunger och gör en massa rörelser! Sen ner på marknaden som var i vilbergen efter det så följde vi med min syrra hem. Där låg Lukas och jag bara i soffan och myste :)
På eftermiddagen åkte vi till sörping till Lukas mormor och morfar. Mötte upp Lukas mormor i sörping innan och besökte nya Willys butiken, jätte fint! När vi kom hem sen badade jag länge i poolen. Helt underbart skönt.
-Mamma och pappa ni skaffade poolen 20 år försent ;)

Ska avsluta med att berätta att vi INTE har några krypande kräftor i badkaret utan att de ska tydligen ligga i en hink. Men andra ord jag kan använda badrummet idag.
(Bilder på kräftkok kommer ikväll eller imorn!)


Frukost


Jag är så trött på frukost!

Frukosttips?


Tidig morgon!

Vaknade klockan 04.00 imorse av att jag var tvungen att gå på toaletten, sen kunde jag inte somna om innan Lukas vaknade. Då var det bara att gå upp, göra iordning en välling, lite lek på det och nu sover han igen. Så nu sitter jag här och vill gå och lägga mig igen. Men idag ska vi iväg till öppnaförskolan om ett par timmar så sova hinner man inte nu.

Idag är det kräftfiske för Eriks del, så imorn när jag vaknar finns det kräftor i badkaret. Tror jag tar ut allt jag behöver där inne imorn och bara använder den lilla toaletten. TACK GODE GUD ATT VI HAR TVÅ TOALETTER!


Fundersam..

 

Anonym om Vad är det för dag idag?:
ha en fin kväll sötnos! =)
24 Augusti, 20:47


Vem kan ha skrivit detta tro?! #Nyfiken


Vad är det för dag idag?

Nu har vi vart på föräldragruppen och pratat och diskuterat en massa bra saker! En liten men extremt trevlig liten grupp. På slutet sjöng vi lite tillsammans, det tyckte Lukas var jätte roligt, så imorn ska vi gå till öppna förskolan och sjunga lite tillsammans med Mätte och lilla Alice. 

Imorn blir det även ett besök hemma och Lukas Mormor och morfar, ska hämta en stor kasrull. Erik ska nämligen fiska kräftor och jag får äran att koka dem. Efter att de har traskat runt i vårat badkar. Känns inte jätte mysigt, men det ska bli väldigt gott med svenska kräftor! Salt, socker, krondill, porter och vatten har jag hört att det skulle vara gott
att koka dem i.
 
Ingen annan som har något bra recept?


O N S D A G


Snart är det dags att ge sig iväg på föräldrargrupp, dagens samtalsämne: Samlevnad. Mamma, pappa, barn.


L Y C K A T



Lukas älskar Torsk med ägg sås tillsammans med potatis!


S V A M E L

I natt blev det inte mycket sömn för min del, inte för Lukas heller. Han bestämde sig för att vara vaken i 2 timmar ungefär. Min lilla skrutt. På bvc igår berättade de om att nätterna kunde bli lite jobbiga framöver. För när de är mellan 8-10 månader så får de så mycket intryck under dagen soch de ska ju bearbetas under natten. Men man vet ju inte vad som hände inatt, det kan ju vara precis vad som helst! Lukas är ju så himla duktig på att sova hela nätterna så man är ju inte van att behöva vara vaken en stund på natten. Vi får se om det blir samma sak inatt.

Nu sover Lukas en liten stund och jag ska gå och göra Torsk med äggsås som plutti ska få äta till lunch idag! Se om han tycker att det är gott, blir första gången han smakar det!

M Å N D A G

Idag vaknade Lukas 04.45, inte okej!! Först tänkte jag att han skulle somna om, om han fick ligga ett tag, men inte det inte. Det var bara att gå upp och göra iordning en välling!

Nu sover min lilla skrutt och jag ska hoppa in i duschen snart. Idag är det BVC som gäller, 8 månaders kontrollen!


8 M Å N A D E R

Idag har vi varit i folkparken och spelat frisbeegolf!


(Bild tagen av Lukas faster Ingrid)


Uppdatering i bilder

Nu kommer det lite uppdateringar från sommaren, börja längs ner i inlägget så får ni bilderna i rätt ordning!! Ska försöka att bli lite bättre på att uppdatera! :)








Nu när man kan åla sig framåt är det roligt att utforska allt!




Till slut ville jag slippa allt ljud och sova lite!



Å titta på när pappa åker karusell..


...det är roligt att vara på liseberg!



Första hotellfrukosten i göteborg..



Bad i klarsjön


Lukas och hans kusin Neliah badar hemma hos mormor och morfar


Vi har vart på bröllop


Lukas fick en kusin, på min födelsedag, den 29 juni! :)






Lukas och faster på Midsommar